onsdag 16. januar 2008

Pauls ringerunde 16.01.08

Ringte først til VisitOslo for å spørre om muligheter for samarbeid. Ble bedt om å sende mail.

Hei,

Vi ønsker å lage et Oslokart som viser byen fra en annen side. De kartene som eksisterer i dag viser attraksjoner som for eksempel Holmenkollen og Kon-tiki museet. Vi ønsker å lage et kart som ikke tar for seg et de attraksjonene som "alle" vet om. Et kart som viser Oslo sine skjulte attraksjoner.

Her kommer en rekke spørsmål som vi lurer på:

Hvor mange kart trykker dere?

Hvilken kostnader har dere i produksjonen?

Hvor store sponsorinntekter har dere?

Hvilken kriterier har dere for hva dere tar med på kartet?

Har dere noen tiltak som dere tar i bruk for å få folk til å bruke deres kart?

Har dere noen statistikk over hvem som besøker Oslo, og hva de gjør når de er her?

Er et kart som tar for seg Oslo sine skjulte skatter noe Visit Oslo kan tenke seg å finansiere?


Det er sikkert mange av spørsmålene du ikke kan svare på, det forstår vi. Men hvis du kunne hjulpet oss på det du kan hadde det vært supert.

På forhånd takk.

Mvh
Paul Dyson
Student
BI Nydalen

Har ikke fått svar.






Etterpå ringte vi tre bedrifter som vi ønsket å ha med på kartet. Der vi forklarte hva vi skulle lage og muligheten for at de ville være med på finansiering.


Kokosbollefabrikken.
De sa at de veldig gjerne ville være med på et slikt kart. De er stengt i juli, hvis de markedsførte seg mot turister ville høysesongen vært akkurat da. De hadde noen sponsoravtaler med nærmiljøet. De sponset forskjellige foreninger med gratis kokosboller.

Tiger Platebutikk.
Finansierte markedsførings avtaler gjennom tjeneste bytting. Er beviste på at de ikke skal betale for markedsføring med penger. Sa at det var hyggelig at vi ville putte dem på kartet.

Tryllemuseet
Er med på all markedsføring som er gratis!

InnovasjonNorge
De pleide ikke å finansiere slike kart. De fikk 3-4 slike forespørsler i uka. Vi måtte snakke med VisitOslo, det var de som drev med sånne ting. Han sa at VisitOslo også pleide å få mange forespørsler, og svaret var som regel nei.

Ingen kommentarer: